Optimizare SEO off page și care este importanța procesului de link building

Optimizare SEO off page și care este importanța procesului de link building

Trăim vremuri în care SEO se schimbă în mod constant, iar procesul de optimizare SEO off page este un subiect destul de controversat, însă din punctul meu de vedere acesta încă este un factor de clasare foarte important.

Doar că acesta funcționează foarte bine doar în momentul în care optimizarea SEO on page este făcută în mod corespunzător.

Altfel, în cel mai bun caz vei avea parte de cel mult rezultate mediocre sau în cel mai rău caz vei ajunge să fi penalizat de Google.

Ce înseamnă optimizarea SEO off page ?

Optimizarea SEO off page reprezintă toate acțiunile care sunt făcute în afara site-ului pentru a crește autoritatea acestuia.

În general SEO of page se axează pe a crea backlink-uri. Practic acestea se fac prin publicarea de advertoriale pe alte site-uri din nișa noastră, guest post-uri și citații.

Diferența dintre optimizarea off page și on page

Gândește-te la site-ul tău ca la o carte. SEO on page reprezintă conținutul cărții: textul bine structurat, imaginile relevante și fonturile clare care fac cititul cărții ușor. Este despre cum arată și cum se simte și ce informații poate lua cititorul din carte.

În schimb, SEO off page este precum criticile literare și recenziile publicate despre carte. Chiar dacă textul este excelent, fără recenzii bune, cartea s-ar putea să nu atragă cititori.

Pe scurt, SEO on page ajută la optimizarea conținutului intern, în timp ce SEO off page contribuie la creșterea reputației și vizibilității site-ului.

Ghid SEO pentru afaceri locale

Urmează să lansez un ghid SEO care va fi gratuit pentru tine. Acesta te va ajuta să obții mai mulți clienți din Google pentru afacerea ta locală. Abonează-te la newsletter și vei fi printre primele persoane care vor beneficia de el. Îți va lua mai puțin de 10 secunde să te abonezi în timp ce eu am investit până acum peste 20 de ore în el.


Mai trebuie sa faci link building în 2025 ?

Chiar dacă se mai discută ocazional în mediul online despre faptul că link building-ul nu mai este atât de important, realitatea este că backlink-urile rămân unul dintre primii 3-4 factori de clasare în Google.

Deși tehnologiile și algoritmii motoarelor de căutare evoluează, importanța link building-ului nu poate fi ignorată. Link-urile rămân un semnal puternic pentru Google, indicând că un site este valoros și merită să fie clasat mai sus în rezultatele de căutare.

Factori SEO off page in link building

Deși link building-ul este important acesta trebuie făcut cu mare atenție, deoarece o strategia folosită poate face diferența între un site penalizat și unul care obține poziții bune în Google.

Numărul de site-uri care trimit către site-ul tău

Deși este adevărat că un număr mare de backlink-uri poate fi benefic, nu toate link-urile sunt create egal. Motoarele de căutare, cum ar fi Google, preferă link-uri de calitate, adică link-uri de la site-uri relevante și de încredere.

Mai mult nu înseamnă mai bine – este o vorbă care se aplică în multe aspecte ale vieții și este valabil chiar și în SEO off page.

Un sigur link de pe un site relevant cu autoritate în domeniului tău de activitate poate fi mult mai valoros decât 10 link-uri de pe site-uri de calitate slabă.

În același timp să obții 50 de link-uri doar de la 3-5 site-uri nu poate fi o abordare bună. Este nevoie ca site-urile care trimit către site-ul tău să fie variate. Diversitatea indică faptul că site-ul tău este apreciat pe larg în comunitatea online.

Autoritatea site-urilor care trimit către site-ul tău

Autoritatea site-ului este un alt factor important în link building. Acest factor este măsurat de factori precum calitatea conținutului său, vechimea domeniului și numărul de backlink-uri pe care le are.

Există câteva tool-uri care măsoară această autoritate și fiecare tool are metode calcul separate. Printre cele mai cunoscute se numără: Ahrefs, Semrush și Moz.

Când un site de renume îți oferă un backlink, în ochii lui Google acesta este considerat un vot de încredere din partea site-ului respectiv.

Dofollow și nofollow

Link-urile care trimit către site-ul tău pot se împart în două categorii mari: dofollow și nofollow. Le voi lua pe rând pe fiecare.

Linkurile dofollow permit motoarelor de căutare să citească link-ul și să transfere autoritatea de la site-ul sursă la site-ul de destinație. Ele sunt foarte importante pentru a crește autoritatea unui site în ochii Google.

Link-urile noffolow în schimb, nu transferă autoritate directă, dar sunt utile pentru diversificarea profilului de link-uri.

De asemenea, ele pot aduce trafic valoros, ceea ce poate duce la creșterea conversiilor. Motoarele de căutare, cum ar fi Google, pot folosi link-urile nofollow ca semnale pentru relevanța și popularitatea unui site, chiar dacă nu transmit autoritate în mod direct.

Ancora

Când vorbim de SEO ancora este textul pe care se poate da click al unui link și are rolul de a comunica contextul acelui link către motoarele de căutare.

Există mai multe tipuri ancore, principalele sunt:

  • Naked links : https://clicksale.ro
  • Brand: Emag
  • Cuvânt cheie + brand: plita cu inducție Emag
  • Exact match (potrivire exactă cu cuvântul cheie vizat): plita cu inducție
  • Similar: pentru o pagină care vizează expresia Optimizare SEO o ancoră similară ar fi Optimizare pentru motoarele de căutare.
  • Generale: click aici, citește aici, vezi detalii etc.

Alegerea unui text ancoră relevant, care conține cuvinte cheie specifice, poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în pagina de destinație.

De exemplu, un text ancoră precum „servicii SEO profesionale” este mult mai util decât unul generic, cum ar fi „click aici.”

Însă suprautilizare textelor ancoră optimizate poate duce la penalizări. Este important să menții un echilibru între textele ancoră folosite pentru a păstră o diversificare naturală și pentru a evita penalizările.

Deci, este important să ai o varietate de texte ancoră. Utilizarea repetitivă a aceluiași text ancoră poate fi percepută de Google ca o încercare de manipulare a clasamentului.

De aceea este bine să ai chiar toate tipurile de ancoră menționate în lista dată de mine mai sus.

Metode care te-ar putea ajuta să faci link building

Deși în principal în România cam trebuie să plătim pentru strategia de SEO off page, există câteva metode care te-ar putea ajuta să obții backlink-uri în mod natural.

Guest Blogging

Guest Blogging-ul este o metodă destul de clasică pentru a atrage backlink-uri care funcționează foarte bine bine pe piețele mari, însă în România este mai dificil de făcut.

Pe scurt guest blogging-ul implică scrierea de articole pentru alte bloguri sau site-uri relevante, în schimbul unui link către site-ul tău.

Un avantaj al acestei metode este posibilitatea de a ajunge la un public nou care ulterior poate devenii interesat de conținutul tău plus că poți crea relații profesionale cu experți din domeniul tău de activitate.

Cum să faci guest blogging eficient:

  • Identifică site-uri relevante și de încredere în industria ta.
  • Asigură-te că propunerea ta de articol este valoroasă și interesantă pentru publicul țintă.
  • Urmărește să creezi conținut unic, care oferă soluții sau informații practice.

Infografice

Infograficele sunt o metodă vizuală și atractivă de a prezenta informații complexe într-un format ușor de înțeles.

Dacă acestea prezintă informații de interes pot fi distribuite sau publicate pe alte site-uri, oferindu-ți backlink-uri valoroase.

Cum să creezi infografice eficiente:

  • Concentrează-te pe subiecte relevante pentru industria ta.
  • Include date precise și vizualuri atractive.
  • Oferă o secțiune de cod încorporabilă (embed code) pentru ca alții să poată integra infograficele pe site-urile lor, oferindu-ți credit printr-un backlink.

Studii proprii sau interpretarea unor studii

Deși poate părea dificil să realizezi studii deoarece acestea necesită un efort mare de timp și de bani, interpretarea unor studii poate fi și ea valoroasă.

Publicarea de cercetări sau interpretări ale unor studii relevante poate atrage atenția altor site-uri, care ar putea menționa și cita datele tale.

Directoare

În 2025 directoarele nu prea mai sunt la fel de relevante ca acum 7-10 ani. Însă dacă cauți cu atenție și analizezi probabail vei găsi câteva directoare de calitate pentru industria ta.

Dacă vorbim de o afacere locală listarea în directoarele locale poate fi destul de benefică deoarece în acest mod creezi citații care sunt un factor de ranking în special pentru Google Business Profile.

Cumpărare de link-uri

O practică care e controversată, dar care este practicată probabil de 99% din site-urile care fac linkbuilding. În primul rând cumpărarea de backlink-uri încalcă politica Google legată de spam.

Așadar dacă alegi această strategie trebuie să o faci în mod corect în așa fel încât să nu atragi atenția sistemelor Google și să ajungi ca site-ul tău să fie penalizat.

Asigură-te că site-urile de unde cumperi backlink-uri au o reputație bună în mediul online. Printre avantaje se află faptul că poți obține ușor link-uri de la site-uri cu autoritate mare într-un timp scurt.

Și nu uita, dacă acest proces este făcut corect poate contribui mult la creșterea în clasamentele Google într-un mod rapid.

Apropo, îți place articolul? Dacă vrei să primești mai mult conținut relevant legat de SEO și marketing te poți abona la newsletter completând formularul de de aici, durează mai puțin de 10 secunde.

Lucruri care te pot ajuta în strategia SEO off page

Social media

Semnalele sociale nu ajută în mod direct clasarea site-urilor, cel puțin asta spune Google. Însă acestea pot avea un efect indirect pentru că activitatea din social media cum ar fi distribuirea conținutului poate crește vizibilitatea brandului.

Iar când oamenii caută un brand în Google sau conținut scris de acel brand, Google îl percepe ca un semnal pozitiv.

Forumuri

Deși forumurile nu mai sunt la fel de folosite cum erau acum câțiva ani acestea încă pot fi folosite pentru brand awerness sau chiar pentru backlink-uri.

Poți încerca să cauți subiecte legate de domeniul tău de activitatea și să intervii în discuțiile care există pentru a oferii plus valoare celor care au probleme.

Concluzie

Sper că și tu ai ajuns la aceiași concluzie ca și mine după acest articol și anume că SEO off page și backlink-urile sunt unul din principalii factori de ranking.

Însă ceea ce va dicta reușita este strategia abordată. În încheiere dacă ai un site și vrei să începi să publici advertoriale sfatul meu este să nu faci asta după ureche.

Analizează ce backlink-uri are competiția ta, crează o strategie cu un mix de ancore folosite și scrie articole relevante pentru domeniul tău de activitate.

Poate te mai interesează și: