Optimizare SEO on page – principalii factori de care să ți cont
Salutare și bine ai venit! În acest articol îți voi explica ce înseamnă să faci optimizare SEO on page. Mai exact vei afla care sunt elementele de pe site care îți influențează succesul în SEO.
Ce este SEO on page?
SEO on page care tradus înseamnă SEO pe pagină este practica de optimizare a tuturor elementelor de pe o pagină pentru motoarele de căutare și pentru utilizatori.
Un lucru de care trebuie să ți cont, este că dacă vrei ca toate aceste optimizări să ofere un efect asupra site-ului, paginile site-ului trebuie să aibă conținut de calitate și să fie relevant pentru intenția de căutare.
Află din acest articol cum să faci cercetare de cuvinte cheie în SEO și cum să afli care este intenția de căutare unui cuvânt cheie.
Ghid SEO pentru afaceri locale
Urmează să lansez un ghid SEO care va fi gratuit pentru tine. Acesta te va ajuta să obții mai mulți clienți din Google pentru afacerea ta locală. Abonează-te la newsletter și vei fi printre primele persoane care vor beneficia de el. Îți va lua mai puțin de 10 secunde să te abonezi în timp ce eu am investit până acum peste 20 de ore în el.
Factori de care să ți cont când faci optimizare SEO on page
Există câțiva factori care pot face diferența între o pagină optimizată și una care nu este, aici vei afla care sunt acești factori.
Plasează cuvintele cheie în locuri relevante
Pentru început trebuie să înțelegi că este important să plasezi cuvintele cheie vizate în câteva locuri relevante care să ajute motoarele de căutare să înțeleagă pagina ta.
Ceea ce te rog este să nu umpli pagina de cuvinte cheie sperând că acest lucru va face ca pagina să se se claseze în Google. Această practică se numește keyword stufing și probabil funcționa acum vreo 15 ani.
Acum această practică nu mai funcționează și poate duce la penalizări din partea lui Google. Legat de frecvența cuvintelor cheie pe o pagină vreau să știi că nu există un număr magic.
Menționează cuvântul cheie sau variații ale acestuia atâta timp cât acest lucru este în mod natural. Locurile unde ar trebui să menționezi cuvântul cheie sau sinonime ale acestuia pentru al ajuta pe Google să înțeleagă despre ce este pagina ta sunt:
- Titlul paginii (H1)
- Metatitlu
- În primele paragrafe ale paginii
- Subtitluri (H2, H3 etc)
- URL
- Alt text al imaginilor
Cuvintele cheie sunt coloana vertebrală a unei strategii SEO eficiente. Folosirea lor strategică, dar naturală, în locurile menționate mai sus de pe pagină maximizează șansele ca pagina ta să fie bine indexată și apreciată de Google și utilizatori.
Un conținut bine structurat și relevant atrage mai mult trafic și asigură o experiență pozitivă pentru vizitatori, îmbunătățind astfel performanța site-ului din punct de vedere SEO pe termen lung.
Folosește titluri și subtitluri
Fiecare pagină importantă de pe site trebuie să aibă un titlu. În html acesta este un tag numit H1 și arată cam așa: <h1>Titlul paginii scris aici</h1>.
Acesta este cel mai important element de pe pagină, primul văzut de vizitatorii după ce accesează pagina și este un element care îi transmite semnale lui Google despre subiectul paginii
Am întâlnit situații în care anumite site-uri aveau pagini cu mai multe etichete H1, lucru eronat. Deși Google a confirmat în ultimii ani că structurarea greșită a unei pagini sau punerea de 2 sau mai multe tag-uri H1 nu este greșită.
Părerea mea și din experiența pe care o am spun că o bună practică ar fi folosirea unui singur titlu pe o pagină. Te poți gândi la o pagină web ca la o carte, iar cărțile au un singur titlu și abordează un subiect în profunzime.
Ce îți mai recomand, este să încerci să folosești titluri de pagini (etichete H1) similare cu metatitlul. Nu este o regulă ca acestea să fie identice, dar ar trebui să fie similare.
Poate să fie cât de lung vrei, dar eu aș recomanda ca lungimea acestuia să nu depășească 70 de caractere. În plus nu uita să menționezi cuvântul cheie vizat sau o variație a acestuia în titlu.
Însă mențiunea cuvântului cheie să să se facă doar odată în eticheta H1 a paginii.
Când vorbim de H2, H3 și așa mai departe pot fi folosite de câte ori vrei pe pagină. Te poți gândi la H2 ca fiind un subpunct la lui H1, iar la H3 ca un subpunct a lui H2 etc.
Nu trebuie să menționezi cuvântul cheie în toate etichetele H2, H3 etc. de pe pagină.

Metatitlul cu lipici pentru CTR mare
Metatitlul, cunoscut și sub denumirea de title tag este elementul folosit pentru a atrage atenția utilizatorilor și a-i convinge să dea click pe pagina ta în rezultatele căutării.
Metatitlul este adesea primul element pe care utilizatorul îl vede la site-ul tău înainte de al accesa. Din acest motiv trebuie să fie captivant, relevant și să ofere un motiv clar pentru a accesa pagina.
Un metatitlu bine creat poate îmbunătăți semnificativ rata de clic (CTR) și poate contribui la o mai bună poziționare în căutări, deoarece un CTR ridicat semnalează motoarelor de căutare că pagina este de interes pentru utilizatori.
Probabil cel mai important lucru pe care îl poți face când vine vorba de metatitlu este să introduci cuvântul cheie vizat la începutul acestuia. Această practică este un indicator puternic pentru Google despre ce conține pagina.
Un lucru pe care ar trebui să-l ai în vedere dacă vrei ca paginile tale de blog să fie accesate este să stârnești curiozitatea oamenilor în metatitlu.
Folosirea de expresii precum „Ghid complet,” „Sfaturi practice,” „Strategii actualizate,” sau „Cum să” au impact foarte mare.
Dacă vorbim de pagini de servicii sau produse poți folosi un beneficiu cum ar fi „transport gratuit”, „livrare rapidă” sau „consultanță gratuită”.

Te rog să ai în vedere că stârnirea curiozității este importantă, dar ceea ce promiți în metatitlu trebuie să se găsească pe acea pagină, dacă nu ceea ce vei face este clickbait.
Iar clickbait-ul de cele mai multe ori ajunge să transmită semnale negative către Google, iar acest lucru nu aduce decât dezavantaje pe termen lung.
Un lucru interesant despre creierul nostru este că acesta este atras de specificitate, iar noi putem folosi acest lucru pentru a mări rata de click pe site-ul nostru.
Care dintre următoarele 2 metatiluri crezi că are șanse să obțină mai multe click-uri? „Sfaturi pentru adormi mai repede,” și „7 sfaturi pentru a adormi mai repede”
Exact, cel de-al doilea pentru că este mult mai specific. Poți folosi acest lucru atât pe pagină de vânzare a serviciilor cât și pentru vânzarea produselor.
În unele situații elementele de actualitate pot fi de ajutor. De exemplu dacă caut un top cu filme noi probabil voi căuta ceva de genul „top 10 filme 2025”.
Pentru genul acesta de căutări actualitatea e importantă (2025 în cazul de față). Însă există căutări care nu sunt influențate de actualitate precum „curățarea rosturilor de gresie”.
Lungimea este importantă când vorbim de metatitluri. Sfatul meu este să folosești metatiluri care au o lungime aproximativă de 50-60 de caractere.
Tot ce depășește 60 de caractere ajunge să fie trunchiat de cele mai multe ori în SERP lucru care afectează 63,19% dintre site-uri, spun cei de la Ahrefs.
Iar dacă ajungi să scrii metatiluri prea scurte din punctul meu de vedere nu faci decât să lași spațiu necompletat care te-ar ajuta să atragi mai multe click-uri. Un metatitlu bine gândit face diferența între un utilizator care dă click și unul care ignoră rezultatul.
Prin includerea cuvintelor cheie principale, oferirea unor beneficii clare și folosirea unui limbaj atractiv, poți crea titluri captivante care îmbunătățesc CTR-ul și sporesc șansele de a urca în căutările Google.
În SEO, chiar și micile ajustări, cum ar fi optimizarea metatitlului, pot avea un impact semnificativ asupra succesului unei pagini.
Meta descriere care scoate site-ul în evidență
Metadescrierea este acel rezumat de două rânduri care apare sub fiecare metatitlu din Google în rezultatele unei căutări.
Un lucru pe care trebuie să-l știi este meta descreirea nu este un factor de ranking în SEO, însă are un impact mare asupra ratei de click (CTR).
Chiar dacă nu are un impact din punct de vedere SEO eu recomand folosirea cuvintelor cheie în meta descriere deoarece când aceasta este afișată cuvântul cheie se va vedea bolduit în Google.
Te poți gândi la meta descriere ca la un mini-pitch pe care îl poți spune celor caută în Google prin care îi inviți să-ți acceseze site-ul și astfel poate face diferența între o persoană care îți vizitează site-ul și una care nu.
Meta descrierea trebuie să fie clară și să transmită esența paginii în mod succint. Evită propozițiile ambigue și fii direct cu privire la informațiile oferite.
De exemplu, pentru o pagină care promovează top 10 saltele, o meta descriere clară ar putea fi: „Descoperă top 10 saltele pentru dormit și cum să o alegi pe cea mai bună pentru tine pentru a avea parte de un somn profund noapte de noapte.”
Pentru a stimula acțiunea, folosește expresii care invită utilizatorii să acceseze pagina, cum ar fi „Află cum…,” „Descoperă metodele…,” „Vezi sfaturile noastre pentru…” sau „Învață să optimizezi…” Prin această abordare, sugerezi că pagina ta conține informații valoroase și practice.
Ideal, meta descrierea ar trebui să aibă între 140 și 160 de caractere, pentru a fi afișată complet în rezultatele căutării.
O meta descriere mai lungă riscă să fie trunchiată, iar utilizatorii nu vor vedea informația completă. Fii concis și concentrează-te pe informațiile cele mai importante, pentru a transmite esențialul chiar și într-un spațiu limitat.
În unele cazuri, adăugarea unui sentiment de urgență sau exclusivitate poate crește rata de click din partea utilizatorilor.
Adresa URL
Pentru a crea URL-uri optimizate SEO trebuie să încerci să faci acest URL cât mai scurt și concis, acestea sunt mai ușor de citit și oferă o experiență mai plăcută utilizatorilor.
De exemplu, în loc de un URL lung și complicat precum exemplu.ro/articole/2025/02/23/articol-optimizare-seo-on-page-ghid-complet, folosește exemplu.ro/optimizare-seo-on-page.
Un URL scurt și concis nu doar că arată mai bine, dar și ajută la clasarea în motoarele de căutare, deoarece nu conține elemente suplimentare care ar putea distrage atenția de la tema principală.
Este important să folosești cuvântul cheie principal în URL pentru că acesta este un semnal pentru Google despre subiectul paginii.
În exemplul exemplu.ro/optimizare-seo, termenul „optimizare SEO” confirmă subiectul paginii și poate atrage mai mulți utilizatori care caută acest subiect.
URL-urile care conțin cifre inutile sau coduri, cum ar fi exemplu.com/1234/5678/articol sau caractere speciale exemplu.com/optimizare%20SEO, sunt greu de înțeles și arată inestetic.
O bună paractică când vorbim de adrese URL este de a folosi litere mici și de a separa cuvintele prin cratime (în loc de underscore „_”), deoarece motoarele de căutare tratează aceste caractere într-un mod diferit.
Exact asta vei găsi și în documentația oficială de la Google.
De exemplu, exemplu.com/optimizare-seo este mai simplu și mai intuitiv decât exemplu.com/Optimizare_SEO, cel puțin pentru motoarele de căutare.
Termenii de umplutură precum „și,” „în,” „cu,” „de” pot fi eliminați din URL fără a afecta claritatea. De exemplu, în loc de exemplu.com/lenjerie-de-pat poți folosi exemplu.com/lenjerie-pat, ceea ce este mai concis și menține mesajul clar.
Adaugă imagini optimizate
Imaginile optimizate sunt un factor important când vorbim de optimizare SEO on page, acest lucru fiind valabil în special în cazul articolelor de blog și a produselor.
Dimensiunea fișierelor de imagine poate afecta semnificativ viteza de încărcare a paginii, iar motoarele de căutare favorizează paginile care se încarcă rapid.
Alege formate de imagini optimizate, cum ar fi JPEG pentru fotografii și PNG pentru grafice, și folosește unelte de compresie a imaginii (de exemplu, TinyPNG, JPEG Optimizer) pentru a reduce dimensiunea fără a pierde din calitatea vizuală.
Formatul WebP este de asemenea, o alegere bună, deoarece nu are dimensiuni mari și oferă calitate superioară.
Înainte de a încărca o imagine pe site, denumește fișierul într-un mod care să descrie clar conținutul. De exemplu, în loc de „IMG12345.jpg,” denumește fișierul „optimizare-seo-on-page.jpg.” (exemplu valabil pentru o imagine care exprimă optimizare seo on page)
Această practică permite motoarelor de căutare să identifice mai bine subiectul imaginii și contribuie la clasarea acesteia în căutările din Google în secțiunea de imagini.
Textul alternativ este un alt element importat deoarece contribuie la descrierea imaginii atunci când aceasta nu se poate încărca sau îi ajută pe utilizatorii cu deficiențe de vedere care folosesc cititoare de ecran.
În plus alt text oferă context despre imagine motoarelor de căutare. Așadar sfatul meu este să te asiguri că textul alternativ al imaginilor este unul descriptiv și conține cuvântul sau cuvinte cheie introduse în mod natural.
De exemplu, pentru o imagine care ilustrează un grafic de optimizare SEO, un alt text bun ar fi „grafic optimizare SEO on page pentru creșterea traficului.”
Deși nu are un impact direct asupra optimizării on page, titlul imaginii poate oferi context suplimentar pentru utilizatori atunci când trec cursorul deasupra imaginii.
Un titlu optimizat poate încuraja utilizatorii să exploreze mai mult pagina și poate adăuga valoare informațională conținutului vizual.
Așadar reține că imaginile optimizate pot aduce beneficii în procesul de optimizare SEO, contribuind atât la vizibilitatea site-ului, cât și la îmbunătățirea experienței utilizatorilor.
Implementând aceste practici, poți face ca imaginile tale să devină un element valoros al strategiei SEO, oferind un plus de relevanță și atractivitate paginilor site-ului tău.
Link-uri interne
Link-urile interne pe lângă faptul că te ajută la transmiterea de autoritate de la o pagină la altă, te pot ajută să ți și utilizatorul pe site mai mult timp. În plus pot ajuta ca motoarele de căutare să găsească mai ușor paginile din site-ul tău.
Primul meu sfat este să creezi o structură ierarhică clară. Acest lucru poate fi făcut prin organizarea link-urilor pentru a crea un flux natural care să ghideze vizitatorii prin pagini relevante și prin cele mai importante secțiuni ale site-ului.
Ancora este textul pe care se poate face click al unui link. Sfatul meu pentru linkuri interne este să folosești ancore descriptive care conțin cuvântul cheie (sau variația) vizat în pagina spre care faci trimitere.
De exemplu, în loc de „Citește mai mult,” un text de ancorare optimizat ar putea fi „Află mai multe despre optimizarea SEO on page.” Textul de ancorare ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine subiectul paginii țintă.
Link-uri externe
Când vine vorba de link-urile externe sfatul meu este să faci trimitere doar către surse de încredere și care sunt o autoritate în domeniu. Acest lucru poate fi un semnal pozitiv deoarece transmite că conținutul tău este bine documentat.
Dacă însă vrei să faci trimitere către o pagină a unui site care nu e o autoritate, o poți face cu un link noffolow care nu transmite autoritate. Poți afla mai multe despre asta în pagina în care vorbesc despre optimizarea SEO off page.
Pentru ca link-ul extern să ofere valoare și site-ului tău încearcă să oferi context și valoare informațională. În loc să faci trimitere fără context, oferă o explicație despre ce va găsi cititorul în pagina respectivă. Poți lua ca exemplu link-ul meu de mai sus spre Ahrefs.
Captură de ecran cu exemplu 👇

Cine a spus că ce e prea mult strică, a avut dreptate deoarece acest lucru se aplică cred în orice aspect al vieții și chiar și când vine vorba de link-uri externe.
Prea multe linkuri externe într-un articol pot distrage atenția utilizatorilor și pot duce la pierderea interesului pentru conținutul tău. În plus, motoarele de căutare pot interpreta un exces de linkuri externe ca un posibil semnal de spam.
Dacă vrei să păstrezi cititorii pe site-ul tău în momentul în care faci trimitere către o pagină externă setează ca această pagină să se deschidă într-o fereastră nouă.
Aceasta le permite să citească informațiile suplimentare fără a părăsi pagina ta, menținându-le interesul pentru conținutul pe care îl oferi.
Conținut relevant pentru utilizatori
La baza unei strategii SEO eficiente stă un conținut de calitate, care nu doar că îmbunătățește poziționarea în motoarele de căutare, ci și atrage și reține vizitatorii.
Conținutul de calitate se concentrează pe nevoile și interesele utilizatorilor, răspunde direct întrebările lor și oferă soluții concrete. O pagină bine scrisă, informativă și captivantă va fi întotdeauna mai valoroasă pentru utilizatori și va avea avantaje pentru SEO.
Pentru a putea scrie un conținut de calitatea trebuie înțelegi intenția de căutare a utilizatorilor.
De exemplu pentru optimizare SEO on page eu am descoperit că oamenii caută informații și astfel am creat un ghid complet pentru acest subiect, pe care apropo, îl poți citi aici.
Fie că intenția este informativă, tranzacțională sau comercială, asigură-te că răspunzi cerințelor utilizatorilor cu informații utile și pertinente.
Pentru a avea un conținut util acesta trebuie să fie bogat în informații verificate care aduc valoare oamenilor. Documentarea făcută corect nu doar că te ajută din punct de vedere SEO on page, dar te va ajuta ca utilizatorii să se întoarcă din nou pe site.
Folosește un stil de scriere clar, captivant și structurat pentru a menține interesul utilizatorilor. Evită paragrafele lungi și folosește propoziții scurte și concise.
Listele, graficele și ilustrațiile ajută la vizualizarea și înțelegerea informațiilor, făcând conținutul mai atractiv și mai ușor de parcurs.
Cu cât este mai ușor de citit, cu atât utilizatorii vor petrece mai mult timp pe pagină, ceea ce poate contribui pozitiv la SEO.
Mie personal crearea unei structuri logice a unui articol este partea care îmi ia foarte mult timp când vine vorba de scrierea unui articol nou. Și este perfect în regulă, asta înseamnă că aloc energie pentru a crea o structură clară și logică.
Dacă vrei ca conținutul tău să fie înțeles și logic sfatul meu este să aloci pentru crearea structuri cel puțin la fel de mult timp ca pentru scrierea articolului.
Motoarele de căutare și oamenii apreciază conținutul proaspăt și relevant. Actualizează articolele pentru a reflecta noile tendințe, reglementări și schimbări din industrie.
De exemplu, SEO este un domeniu în continuă evoluție, iar practicile care funcționau acum câțiva ani s-ar putea să nu mai fie relevante acum.
Actualizând conținutul, îți arăți interesul în a oferi cele mai bune informații și de a rămâne în topul căutărilor.
Conținutul de calitate ar trebui să fie completat de CTA-uri (CTA= Call To Action) eficiente, care îndeamnă utilizatorii să facă o acțiune, fie că este vorba de a citi un articol conex, de a solicita o ofertă de preț sau de a se abona la newsletter.
Apropo, îți place articolul? Dacă vrei să primești mai mult conținut relevant legat de SEO și marketing te poți abona la newsletter completând formularul de de aici, durează mai puțin de 10 secunde.
CTA-urile nu doar că direcționează utilizatorii către alte pagini, ci contribuie la menținerea lor în site și pot îmbunătăți rata de conversie.
Conținutul de calitate alături de cercetarea de cuvinte chie este fundația unui site bine optimizat pentru SEO.
Prin crearea unui conținut relevant, captivant și bine documentat, îți poți atrage publicul, reduce rata de respingere (bounce rate) și îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare.
Un conținut bine structurat, care răspunde intenției de căutare și oferă o experiență plăcută, contribuie la succesul în SEO pe termen lung și creează o relație de încredere între site și utilizatorii săi.
În loc de încheiere
Sper că acest articol a adus claritatea pentru tine și ai înțeles ce înseamnă optimizarea SEO on page. Dacă vrei să îți aprofundezi cunoștințele despre SEO te invit să citești articolul despre optimizarea SEO off page (dacă nu cumva ai făcut-o deja). Sau poți găsi mai multe articole interesante despre SEO mai jos.